הטריק החדש של הוט או אני והקנס שלי


בנובמבר האחרון החל החוק החדש והמבטיח לניתוק השירות, ללא התחייבות מראש. אמרתי לעצמי, "נפלא. עכשיו אוכל סופסוף לעבור מהוט ליס". היו לי הסיבות שלי.

הרום הרמתי טלפון לנציגי החברה, שמח ועליז שאלתי על גובה הקנס המיועד לי. בחישוב פשוט הבנתי שמדובר בקנס לא נמוך כלל של 557.52 ש"ח. שזה, לפי החוק החדש 8% מיתרת ההתחייבות שלי. הנה החישוב הפשוט:

חודשים שנותרו: 23 חודשים.
תשלום חודשי בהתחייבות "טריפל": 303 ש"ח
יתרה לתשלום: 23 * 303 = 6969
קנס לפי החוק החדש: 8% מתוך 6969 = 557.52

קנס לא נמוך, אבל הייתי מוכן לסבול אותו כדי להתנתק מהחברה שממנה החלטתי להתנתק מסיבותיי שהיו לי. אלא ש… במהרה הובהר לי כי הקנס שלי כרגע עומד על 974 ש"ח (!). כמעט פי שניים מהקנס האמור. הכיצד? מסתבר שבהוט החליטו שהקנס החדש הינו על פי החשבונית האחרונה, ולא על פי ההתחייבות הבסיסית המקורית.

כלומר, אם בחשבונית האחרונה שלי צפיתי בסרטים מה-vod, או דיברתי מעבר ליתרת הדקות שבחבילה, הרי שכל התוספות האלה נכנסות אל תוך חישוב הקנס, ובכך מעלות באופן משמעותי את הקנס. כלומר, רכשת סרטים? ניפחת את קנס היציאה שלך. דיברת בטלפון? ניפחת עוד קצת את הקנס. רכשת ערוץ חדש? שיחקת משחקים אינטראקטיביים? הוספת חבילת "הופ" לילד? תהנה, אלא שתזכור ש-"קרן הקנס" שלך רק הולכת ותופחת, לא ההיפך. סוג של עונש עבור מי שמעז לרכוש תוספות. מצב אבסורדי מעין כמותו.

כל נסיונותי להסביר לנציגים הרבים שאליהם הועברתי, זוטרים או "בכירים", הושבו בחוסר הבנה מוחלט. כמה שניסיתי להסביר איך מעולם לא התחייבתי לרכוש סרטים מראש, או לדבר בטלפון, אלא רק עבור השירות הבסיסי, הדבר לא צלח. להיפך, הנציגים הופתעו מתלונותיי על חוסר הגיון מצידם. מבחינתם – אני המוזר כאן.

מוחי המבולבל ניסה בכל דרך למצוא יציאה מהתסבוכת הזו, וכבר סגרתי על דיל חדש שבו הובטח לי ש-"אין התחייבות", שהרי אין התחייבות יותר, כה אמר החוק החדש. אלא שאז, נפלט לנציג, בטעות או שלא, כי ההתחייבות הישנה שלי, ואותה שיטת קנסות הזויה, תנדוד איתי לעולמים, לכל דיל שאליו אלך. או כמו שסיכם זאת הנציג: "אבל למה לך בכלל לעזוב אותנו?".

באמת למה…

נישארתי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שוֹעִי  On 29 בדצמבר 2011 at 4:51 PM

    שלום שי,
    כבוגר "תרגילי הוט" (הייתי מחובר אליהם 14 ימים בדיוק, ואז נסיתי להיפרד מהם, וקיבלתי כל מני הצעות מגובות באיומי תביעה) אני ממליץ לך להתחיל לשגר מדיי יום מכתב תלונה למשרד התקשורת ובמקביל לדאוג למכתב עו"ד שימוען למחלקה המשפטת בהוט (ניתן להיעזר בשירות ייעוץ משפטי לאזרח שניתן חינם). עזיבת "הוט" כרוכה בקרב-התשה, שבו יעבירו אותך מפקיד לפקיד וכל אחד יאמר לך שאין זה בסמכותו ויעביר אותך הלאה עד שבסוף ינתקו אותך מן המערכת ותצטרך להתחיל הכל מחדש (כך קרה לי כשזה היה רלבנטי). כאשר משרד התקשורת מעורב הם פתאום הופכים יעילים להפליא. ואני מעריך (ומקווה בשבילך) שלפתע יחזור גובה הקנס לגבהו המקורי, ללא "תחכומים", "תרגילים" והצעות אחרות.

  • עדי  On 29 בדצמבר 2011 at 10:06 PM

    למה לא תשאר איתם עוד חודש, צמצם הזמנותיך ושיחותיך למינימום ושלם מעט ככל האפשר?

    • shaieden  On 29 בדצמבר 2011 at 11:24 PM

      הי עדי
      האבסורד שזה באמת מה שצריך לעשות כדי לצאת עם קנס קטן. פשוט הזוי…

  • אורי הירשברג  On 29 בדצמבר 2011 at 10:27 PM

    אני מחזק את דבריו של שועי. גם לי היו בעיות עם הוט והועברתי מנציג לנציג. שלחתי מכתב תלונה חריף למחלקת פניות הציבור (מספר פקס 0777078282, אפילו להשיג את המספר הזה היה עניין לא פשוט) שהיה ממוען גם למשרד התקשורת, למועצה הישראלית לצרכנות, ולכתבי צרכנות בכל העיתונים הגדולים. אז מחלקת פניות הציבור יצרו איתי קשר, נוטפים נופת צופים, וקיבלו את כל הדרישות שלי. אני, באופן אישי, לא התייעצתי עם עו"ד, אבל אני בטוח שזה יכול רק לעזור.

    החסרון הוא שזה טרטור שגוזל זמן רב מאוד.

    היום אני עם בזק, וקשה להגיד שאני מרוצה מהשירות, אבל לפחות הם לא הגיעו (עדיין) ביחסם איתי לדרגת הבריונות של הוט.

  • דוד שליט  On 30 בדצמבר 2011 at 11:21 AM

    נסה את netek.co.il כותבים עליהם פלאות, מנתקים אותך מהר ובחינם

להשאיר תגובה

